Waarom respondentselectie belangrijk is
Bij sommige onderzoeken is het van belang om een hele specifieke doelgroep aan te spreken. Het komt vaak voor dat deze personen niet of lastig uit de bestaande (online) panels te filteren zijn, in dat geval zoekt AMA hier nieuwe respondenten voor. Deze personen dienen te worden ‘geselecteerd’ op straat met behulp van strenge selectiecriteria. Alleen als de respondent in de exacte doelgroep valt wordt hij uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek. Dit kan zowel een face-to-face interview alsmede een groepsgesprek zijn.
Respondentselectie door AMA
AMA kan zowel alleen de selectie uitvoeren (klant doet vervolgonderzoek zelf) als ook het vervolgonderzoek. De medewerkers van AMA zijn getraind in onderzoek dus snappen des te meer het belang van de juiste kandidaat. Daarom kunnen wij zeggen dat respondentselectie een van onze specialismen is. De doorlooptijd van het selecteren van kandidaten is afhankelijk van de doelgroep en het onderwerp. Nadat de personen zijn geselecteerd voor een onderzoek krijgen zij van ons direct een bevestigingsbrief mee, ook wordt de bevestigingsbrief per email toegezonden. Daarnaast worden alle kandidaten voorafgaand aan het onderzoek nogmaals door ons benaderd (meestal per telefoon) om hen te herinneren aan hun deelname. Tevens zoeken wij altijd reservekandidaten die ingezet kunnen worden in geval van afmeldingen.
Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Benieuwd naar alle onderzoeksmethoden? Neem dan een kijkje op onze onderzoek pagina!