Mondeling (face-to-face) onderzoek
Face-to-face onderzoek is het on-the-spot bevragen van respondenten. Het betreft een één-op-één persoonlijk vraaggesprek. Dit wordt meestal met behulp van tablets geregistreerd. Het face-to-face onderzoek kent zowel kwalitatief als kwantitatief verschillende mogelijkheden. Bijvoorbeeld een korte vragenlijst alsmede een diepte interview met veel open vragen.
Enkele voorbeelden van type face-to-face onderzoek zijn:
- Bezoekersonderzoek – Geeft inzicht in de bezoekers van bijvoorbeeld een evenement, beurs, congres, winkel of een horecagelegenheid.
- Evenementen monitor – Door middel van interviews wordt de mening vastgelegd van de bezoekers aan een evenement.
- Imago onderzoek / Naamsbekendheidsonderzoek – Geeft inzicht in het beeld dat mensen van de organisatie hebben en de bekendheid van de organisatie.
- Klanttevredenheidsonderzoek – Door contact te zoeken met uw klant voelt zowel de tevreden klant als de ontevreden klant zich gehoord.
- Medewerkerstevredenheidsonderzoek – Geef uw medewerkers de kans om hun ervaringen en wensen met het management te delen.
- Productonderzoek – Bij het in de markt zetten van een nieuw product of het meten van het bestaande product.
Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Benieuwd naar alle onderzoeksmethoden? Neem dan een kijkje op onze onderzoek pagina!
Naast face-to-face onderzoek zijn wij onder andere ook gespecialiseerd in telefonisch onderzoek en online onderzoek.