Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Studenten College4Business krijgen gastcollege marktonderzoek

vrijdag 14 oktober 2011

Op uitnodiging van College4Business verzorgde Roely Graman, directeur van marktonderzoekbureau AMA uit Almere, afgelopen donderdag 13 oktober een gastcollege marktonderzoek voor de deelnemers van de College Companies. AMA is een van de partners waarmee College4Business samenwerkt om de studenten zo professioneel mogelijk te laten ondernemen.

Verdiept in marktonderzoek

In een vrijwel volle collegezaal kwamen onderwerpen als: wat is marktonderzoek en waarom doe je onderzoek aan de orde, waarbij ook de verschillen tussen kwalitatief – en kwantitatief onderzoek werden behandeld. Graman gaf tevens een aantal bronnen waaruit de College Companies kunnen putten om zonder kosten marktonderzoek te kunnen verrichten. Na afloop verlieten de studenten, met een aantal tips en tools rijker, tevreden het hoorcollege.

Meer nieuws

KVU Rotterdam Oude Haven
Op dinsdag 7 februari 2017 heeft AMA de resultaten van de Kwaliteitsmeter Veilig Uitgaan (KVU)…
AlmerePanel
Vanaf 27 april heeft Almere DEZE WEEK een nieuwe rubriek: AlmerePanel. Voor deze rubriek legt…