Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Evenementen monitor

Waarom uw evenement laten monitoren?

Het monitoren van uw evenement levert belangrijke informatie voor uw organisatie, uw sponsoren en de media. Uw bezoekers leveren deze informatie het best direct tijdens het evenement. Door middel van face-to-face interviews wordt de mening vastgelegd in de evenementen monitor. Daarnaast kan een combinatie met online onderzoek worden gemaakt, waarbij men achteraf een aantal aspecten over het  evenement kan beoordelen.

“Maak uw evenement steeds beter door de luisteren naar uw bezoekers”

U kunt hierbij denken aan de volgende vraagpunten:

  • Waarom kiest men voor dit evenement? – Bezoekreden
  • Wat is de verblijfsduur en hoeveel geeft men gemiddeld uit? – Verblijfsduur en bestedingen
  • Waar komt de bezoeker vandaan? – Bereikcijfers
  • Hoe wisten ze van het evenement? – Communicatie effect
  • Wat vinden ze van het evenement, programma, inhoud, geleverde dienstverlening? – Totaal en aspect-beoordeling
  • En hoe kan het evenement worden verbeterd? – Verbeterpunten

Een goed uitgevoerd evenementen onderzoek gebeurt meestal on the spot, dus real-time, op uw locatie. Omdat men dan in de beleving en sfeer van het evenement is, is de beoordeling het meest betrouwbaar. Vaak door middel van face-to-face onderzoek. Maar kan ook achteraf door middel van telefonisch onderzoek of online onderzoek worden aangevuld of uitgevoerd. De mening van uw bezoekers is van grote waarde voor uw bedrijf. Zij geven inzichten in uw performance en de mogelijke verbeterpunten voor de toekomst.

Een evenementen monitor kan gecombineerd worden met een bezoekerstelling waarmee kan worden berekend hoeveel bezoekers uw evenement heeft getrokken. Daarnaast kunnen de bestedingscijfers worden omgezet naar de economische spin-off.

De WESP richtlijnen

Naast de evenementen monitor maakt AMA als onderzoeksbureau ook gebruik van de WESP richtlijnen om evenementen te meten (Werkgroep Evaluatie Sportevenementen). Door de WESP zijn verschillende standaardrichtlijnen opgesteld, om de sociale, economische en promotionele impact van (sport) evenementen te meten. Klik hier voor meer informatie over de WESP richtlijnen.

Evenementen monitor laten uitvoeren?

Almere Marktonderzoek Advies denkt altijd met u mee! Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden voor uw organisatie.
Waarom marktonderzoek laten uitvoeren door Almere Marktonderzoek Advies? Bekijk al onze onderzoeksproducten en maak uw keuze!

 

Evenementen monitor

Gerelateerde cases: