Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Quickscan / Actualiteitsonderzoek voor provinciale omroep

Voor een provinciale omroep werden wij dinsdag aan het einde van de ochtend benaderd met een actualiteitsvraag. Er was discussie over een beslissing van de provincie en men wilde weten wat de bewoners daarvan zouden vinden.  Woensdagavond zou dit een groot uitgemeten item worden in het nieuws.

Eerst zijn wij begonnen met het berekenen van het aantal completes die benodigd waren om representatieve uitspraken te doen. In dit geval betekende dit dat er N=1150 geslaagde gesprekken zouden moeten worden gehouden. Vervolgens hebben wij een korte gesloten vragenlijst opgesteld voor dit onderzoek. De telefoonlijsten zijn nog langs het MOA Onderzoeksfilter gehaald om mensen die hebben aangegeven dat zij niet voor telefonisch onderzoek willen worden benaderd eruit te halen. Vervolgens hebben wij onze medewerkers in ons callcenter een korte introductie over dit onderwerp gegeven en zijn ze aan de slag gegaan!

Dinsdagmiddag en -avond met een vol callcenter hard aan het werk geweest, en woensdagochtend de laatste paar mensen nog benaderd! Zo konden wij woensdagmiddag op tijd opleveren zodat het item in het avondnieuws kon worden uitgelicht met de mening van de bewoners.

Wil jij hier meer over weten? Kijk dan ook bij onze producten voor meer informatie over een quickscan. 

 

Quickscan / Actualiteitsonderzoek voor  provinciale omroep (CASE)

Bekijk ook deze cases:

Mystery onderzoek franchiser
Waarom een Mystery Onderzoek? Een van onze opdrachtgevers die over diverse franchise vestigingen beschikt wilde…