Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Online onderzoek klanttevredenheid

Waarom een online onderzoek klanttevredenheid? Wij kregen een aanvraag voor een online onderzoek, onder ruim 10.000 klanten. Het onderzoek was de jaren ervoor door diverse andere partijen uitgevoerd waar men niet helemaal tevreden over was. Deze opdrachtgever wilde een redelijk lange vragenlijst met diverse routings op type klanten, taalopties en andere specifieke aspecten van de klanten uit zijn klantenbestand. 

Wij hebben de vragenlijst in ons systeem opgesteld. Geheel in de huisstijl en met logo’s van onze opdrachtgever. De vragenlijst hebben wij vertaald in het Engels, Duits en Frans en gekoppeld aan de Nederlandse vragenlijst. Door het klantenbestand als panel in ons systeem te importeren kunnen wij op diverse specifieke aspecten routings opstellen en hier voorwaarden aan koppelen.  (uiteraard met een bewerkingsovereenkomst, en wij beschikken ook over een Cybercrime verzekering). Bij het maken van de rapportage werden de gekoppelde gegevens meegenomen waardoor er uitsplitsingen op type klanten en specifieke andere aspecten uit het klantenbestand konden worden gemaakt.

Tijdens het onderzoek kon onze klant door middel van een online tabellenrapportage gemakkelijk meekijken met de resultaten en de resultaten real-time bijhouden. Ook kreeg hij een automatische mail vanuit het systeem zodra een klant (zeer) ontevreden was en graag in contact wilde komen met de organisatie. In dit specifieke geval bleek op een gegeven moment zelfs uit de vragenlijst dat er diverse specifieke problemen binnen de organisatie aanwezig waren. Toen is tijdens het onderzoeksproces bijgestuurd door een aantal extra vragen op te nemen om dit te toetsen bij andere respondenten. De klant kon hierdoor ook direct bijsturen op zijn interne omgeving op de uitkomsten waardoor grotere schade voor het bedrijf beperkt bleef.

Uiteindelijk heeft deze klant een uitgebreide rapportage voor intern gebruik gekregen en een mooie Infographic in het Nederlands en Engels voor zijn klanten.

Wil jij hier meer over weten? Klik dan op de links voor meer informatie over een online onderzoek of klanttevredenheidsonderzoek. 

 

Online onderzoek klanttevredenheid (CASE)

Bekijk ook deze cases:

Mystery onderzoek franchiser
Waarom een Mystery Onderzoek? Een van onze opdrachtgevers die over diverse franchise vestigingen beschikt wilde…