Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mystery onderzoek franchiser

Waarom een Mystery Onderzoek? Een van onze opdrachtgevers die over diverse franchise vestigingen beschikt wilde graag weten of alle vestigingen aan alle regels voldeden van de franchise. Daarnaast bestond de behoefte de klantvriendelijkheid en juistheid van het verstrekken van gegevens te testen. Ook was de telefonische bereikbaarheid een belangrijk aspect. Mystery visits en mystery calls waren de juiste manier om deze gegevens te toetsen.

Mystery Visitors van AMA hebben alle locaties bezocht met een vastgesteld script dat rouleerde. De Mystery Visitor ging in gesprek met de medewerker waar onder andere op de volgende aspecten werd beoordeeld:

  • Bejegening
  • Controle van waarop men minimaal moest doorvragen
  • Checken van de juistheid van de gegeven informatie
  • Omgang met lastige situaties
  • Beoordeling totaal gesprek
  • Beoordeling aspecten van de inrichting van de locatie
  • Aanwezig zijn van bepaalde folders en/of producten
  • Wachttijd

Daarnaast hebben wij alle locaties op meerdere dagen en tijdstippen geprobeerd te bereiken met een aantal vooraf vastgestelde vragen.

Soms bleek dat de franchise vestigingen een hele eigen manier van inrichting en indeling van de locatie hebben die niet strookt met de voorwaarden waar men op is aangesproken. Of werd er onjuiste of onvolledige informatie gegeven waarop achteraf is bijgestuurd. De beste vestigingen uit het onderzoek hebben een prijs gewonnen op hun jaarlijkse bijeenkomst.

Na afloop van het onderzoek zijn alle gegevens per franchise in een totaaloverzicht en regio-overzicht geplaatst, waardoor alles eenvoudig en overzichtelijk was weergegeven. Op basis van deze 0-meting hebben wij nog een aantal jaren herhaalonderzoeken gedaan. Hierdoor konden alle resultaten worden vergeleken en hadden slecht scorende vestigingen de kans om zich te verbeteren. Op basis van deze gegevens werden de franchise ondernemingen in groepen geplaatst. Indien een locatie slecht scoorde werden zij onder toezicht van het hoofdkantoor gezet om de kwaliteit van de formule te bewaken.

Wil jij hier meer over weten? Kijk dan ook bij onze producten voor meer informatie over een mystery onderzoek.

 

Mystery onderzoek franchiser (CASE)

Bekijk ook deze cases: