Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Evenementen monitor voor grote multinational

Waarom een evenementen monitor? Een grote multinational organiseerde het jaarlijkse feest voor relaties, klanten, dealers en medewerkers. Gasten kwamen uit meer dan 10 verschillende landen. De feestlocatie was een prachtig resort op Ibiza. De organisatie (gastbedrijf) wilde weten of het feestconcept (meetings, sportactiviteiten, diners en twee feestavonden) (nog steeds) past bij de wensen en verwachtingen van hun gasten.

Samen met de organisatoren werd vooraf inzichtelijk gemaakt welke kosten er gemaakt werden voor het complete evenement. Het exacte aantal genodigden was bekend en tijdens het evenementenweekend zelf werd gemeten hoeveel personen aan de diverse activiteiten hadden meegedaan. Direct na de activiteiten werd (in zeven verschillende talen) een aantal vragen gesteld. Men ontving op hun smartphone een korte vragenlijst waarin direct het oordeel kon worden geven. Iedereen kreeg na afloop bij thuiskomst, samen met de foto’s en videofilm van de diverse activiteiten, een link naar een online vragenlijst met vervolgvragen over o.a.: de algemene communicatie, het vervoer, het verblijf en iedereen kreeg de mogelijkheid om verbeterpunten aan te geven.

Uit de evenementen monitor bleek dat men het feest zeer waardeerde. Vooral de diversiteit in activiteiten en de persoonlijke kennismaking met de verschillende medewerkers van het bedrijf werd hoog gewaardeerd. De meetings waren informatief, maar het programma soms wat (te) lang. De band tussen klant en organisatie werd stevig aangetrokken en de gunfactor is hoog. Uit de NPS score werd duidelijk dat men het bedrijf zeker zou aanbevelen. Met als veelgenoemde motivaties: de ‘persoonlijke’ relatie tussen klant en sales medewerker, de directe betrokkenheid en het meedenken met de klant, de snelle service en bereikbaarheid.

Dat het feest voortaan (in de huidige vorm) eens per twee jaar zou worden georganiseerd vond men jammer maar wel begrijpelijk. De meeste respondenten (80%) zou graag ook dan weer een uitnodiging ontvangen!

Wil jij hier meer over weten? Kijk dan ook bij onze producten voor meer informatie over een evenementenmonitor.

Bekijk ook deze cases: