Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AMA ISO gecertificeerd

Op maandag 15 januari 2018 heeft Almere Marktonderzoek Advies (AMA) de NEN-ISO 2022252:2012 voor Markt-, opinie- en maatschappelijk onderzoek behaald. Deze ISO norm is in 2006 in internationaal verband geïntroduceerd. Hiermee is een hoogwaardige kwaliteitsstandaard voor marktonderzoeksprojecten ontwikkeld. Door het toepassen van deze norm hebben opdrachtgevers van AMA de zekerheid dat marktonderzoeksprojecten volgens de gerenommeerde kwaliteitseisen inzake marktonderzoek uitgevoerd worden. Hierdoor kan worden gesteld dat het onderzoek op een eerlijke en objectieve manier wordt uitgevoerd, rekening houdend met alle gedragsregels die binnen marktonderzoek zijn opgesteld. Onder gedragsregels vallen onder andere de wijze waarop wij respondenten benaderen voor onderzoek, de omgang met kwetsbare groepen en het gebruik en beveiligen van persoonsgegevens.

Middels een kwaliteitshandboek zijn alle door ons gebruikte processen en procedures vastgelegd om de kwaliteit goed te kunnen bewaken. Het uitvoeren van en houden aan deze procedures wordt regelmatig, zowel door interne medewerkers als een extern bureau, getoetst. Dit geldt zowel voor het begeleiding als de uitvoer van projecten voor alle typen onderzoek die door AMA worden uitgevoerd. AMA voldoet met al haar diensten en producten aan de internationaal gestelde eisen voor uitvoer van betrouwbaar en objectief onderzoek.

Het ISO keurmerk is getoetst en toegekend door Stichting Toetsingsbureau KCC.

Mocht je meer informatie willen over de NEN-ISO 20252:2012 in het kader van marktonderzoek, kijk dan op de website van het MOA.

Meer nieuws

Winnaar cheque ABC Dive
Tijdens de Challenge Almere-Amsterdam op 9 september hebben we een geslaagde dag gehad met onze…
KVU Rotterdam Oude Haven
Op dinsdag 7 februari 2017 heeft AMA de resultaten van de Kwaliteitsmeter Veilig Uitgaan (KVU)…