Waarom een passantentelling? Een internationale fastfoodketen had een locatie in het midden van het land op het oog om een nieuw filiaal te openen. Belangrijk om een besluit te nemen om wel of niet voor deze locatie te kiezen, was om te weten hoeveel passanten de winkelpui passeerden. Daarnaast legde de gemeente richtlijnen op voor het aantal fietsenstallingen en parkeerplaatsen bij het verstrekken van de vergunning voor de fastfoodketen.
Gedurende een aantal dagen (en nachten) hebben wij de passantenstroom in kaart gebracht. Naast het tellen werd ook vastgelegd welk type passant er voorbij kwam. Hiermee kon een goed profiel van de passanten worden beschreven. Passanten waren in dit geval zowel voetgangers, als fietsers en automobilisten. Omdat in de directe omgeving van de locatie ook een druk busstation was zijn deze reizigers, die vanaf een andere route kwamen, nog apart geteld.
Op basis van de telresultaten kon het management de doorrekening maken naar de haalbaarheid van het te openen filiaal. Hieruit bleek dat de locatie zeer geschikt was voor het 24 uurs concept van de opdrachtgever. Daarnaast bleek het aantal fietsers lager dan verwacht, dus was het niet nodig (extra) plekken te realiseren om fietsen te stallen. Doordat ook het aantal busreizigers nauwkeurig is vastgelegd heeft de ondernemer besloten een quick-meal te introduceren. Snel besteld, snel bereid, snel geleverd! En dus ruim op tijd om de volgende bus te halen! De resultaten zijn in een overzichtelijke Infographic aan de opdrachtgever opgeleverd.
Wil jij hier meer over weten? Kijk dan ook bij onze producten voor meer informatie over een passantentelling.